ناکامی‌های یگان اسرائیلی"ملک داوود" درجنگ‌‌های الکترونیکی

ناکامی‌های یگان اسرائیلی"ملک داوود" درجنگ‌‌های الکترونیکی

 ناکامی‌های یگان اسرائیلی"ملک داوود" درجنگ‌‌های الکترونیکی






در سال ۲۰۰۸ یگانی در ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شد که به یگان «ملک داوود» معروف شد و وظیفه آن انجام جنگ‌های الکترونیک در قبال طرف‌هایی است که اسرائیل آنها را خصم خود می‌داند.






"ندای انقلاب"، پایگاه تحقیقی – تحلیلی "استراتژیک آنالیز" در گزارشی به معرفی یگان ویژه "ملک داوود" می‌پردازد که ویژه "جنگ‌های سایبری در اسرائیل" است و در این ارتباط می‌نویسد: در راستای جنگ سایبری که هم اکنون به مهمترین جنگ در عرصه بین المللی تبدیل شده است، یگانی در ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شده که موظف به پرداختن به این نوع از جنگ‌هاست.

فرمانده این یگان در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" وظیفه یگان خود را در یک جمله چنین تبیین و تشریح می‌کند: «وظیفه یگان من هدف قرار دادن مغز طرف مقابل است».

سرهنگ «الف» در ادامه درباره یگانش که آن را «سلاح غیر کشنده» معرفی می‌کند، می‌گوید: «یگان من نه کسی را می‌کشد و نه کسی را مجروح می‌کند. ما دارای سلاح کشتار جمعی یا ویرانگر نیستیم. زیان‌ها و خسارات‌هایی که یگان من به طرف مقابل وارد می‌کند، بدنی و جسمی نیست، بلکه زیان‌هایی از نوع دیگر وارد می‌کند. سلاح یگان من تاثیرگذاری بر آگاهی‌ها و اطلاعات و احساسات افراد و به طورکلی امنیت کشورهاست».

البته مواردی هم بوده که این یگان عملیات‌هایی را جهت ایجاد اختلال در مراکز و سیستم‌های پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و حتی تلفن‌های همراه نیز ایجاد کند. که در همین راستا در جنگ 2006 لبنان مرکز پخش شبکه "المنار" بمباران و از سوی این یگان مورد حمله قرار گرفت اما بلافاصله این شکبه تلویزیونی -که وابسته به حزب الله لبنان است- توانست پخش برنامه‌های خود را از سر بگیرد.

این یگان به اصطلاح ویژه در عملیات «ستون ابر» که آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شمار می‌آید، نیز گفته شده که با نفوذ به ایستگاه پخش وابسته به حماس و جهاد اسلامی عملیاتی را برای ایجاد رعب و وحشت در ساکنان نوار غزه انجام داده تا بتواند شکافی بین مردم این منطقه ایجاد و نهایتا مقاومت را وادار به سازش کند؛ درحالی که مردم نوار غزه توانستند پس از 8 روز مقاومت رژیم غاصب اسرائیل را سرجای خود بنشانند.

اما اهداف این یگان حملات الکترونیکی بیان شده است، بسان آنچه که هنگام حمله و هجوم ارتش‌ها به اهدافشان صورت می گیرد. برای دست زدن به هر حمله‌ای توسط این یگان در ابتدا و پیش از هر اقدامی باید فهرستی از اهداف مورد نظر تهیه شود که پیشنهاد می‌شود، مورد حمله قرار گیرد و پس از تصویب حمله است که می‌توان در این خصوص اقدام کرد. 

طی سال‌های گذشته ارتش اسرائیل سرمایه‌گذاری‌های کلانی در دو یگان جدید در ارتش کرده است که به جنگ‌های جدید اختصاص دارد و شامل «یگان سایبری ویژه جنگ شبکه» و «یگان جنگ‌های الکترونیکی» است. در حالی‌که در یگان جنگ سایبری تمرکز بر شبکه‌های اینترنتی و شبکه عنکبوتی انجام می‌شود، در جنگ‌های الکترونیکی بر مراکز و ایستگاه‌های پخش رادیویی و تلویزیونی تمرکز صورت می‌گیرد.

اما از دیگر عملیات‌های ناموفق این یگان می‌توان به حمله وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی «مرمره» اشاره کرد که ارتش اسرائیل انتظار داشت، یگان الکترونیک در آن موفق عمل کند و مانع ارتباط الکترونیکی این کشتی با کشتی‌های دیگر شود یا تصاویری از ورود نظامیان اسرائیلی به این کشتی منتشر نشود، یا اگر منتشر شود، به صورت مستقیم و به محض وقوع تجاوز نباشد. 

فرمانده یگان جنگ الکترونیک ارتش رژیم غاصب اسرائیل با اشاره به شکست این رژیم در قضیه کشتی مرمره می‌گوید که ما می‌دانیم که انتشار تصاویری از ورود نظامیان اسرائیلی به کشتی بر افکار عمومی جهان تاثیر گذاشت. پس از آن حادثه بود که متوجه شدیم، هرآنچه پخش می‌شود، با این یگان ارتباط پیدا می‌کند.

یگان جنگ الکترونیک ارتش رژیم صهیونیستی به یگان «ملک – پادشاه – داوود» معروف است و اعضای این یگان نه تنها در خشکی که در هوا نیز فعالیت دارد و نیروی هوایی ارتش اسرائیل هواپیماهای خاصی را به جنگ الکترونیک و این یگان اختصاص داده است، همانگونه که یگان ملک داوود در دریا و در نیروی دریایی ارتش این رژیم جنایتکار نیز فعالیت دارد.

ادعای مقامات رژیم صهیونیستی بر توانمندی‌های الکترونیکی و سایبری در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش پهپاد ایرانی ایوب به دست حزب الله لبنان توانست منطقه نفوذ و سیطره پدافند هوایی اسرائیل که بالغ بر 150 کیلومتر در ساحل دریا است را بدون شناسایی شدن، پشت سر بگذارد و حریم عملیاتی و حریم هوایی اسرائیل را بدون هیچگونه ردیابی طی کند.

و در نقطه مقابل توانمندی‌های الکترونیکی و سایبری جمهوری اسلامی ایران نیز قابل توجه است به صورتی که نیروهای مسلح کشورمان طی یک سال اخیر توانسته‌اند 2 پهپاد پیشرفته آمریکا -آرکیو 170 و اسکن ایگل- را نه سرنگون بلکه تحت کنترل و برروی زمین فرود آورند که این اقدام تعجب کارشناسان بین‌المللی را به دنبال داشته و نشان از توانمندی‌های تکنولوژیکی سپاه از یکسو و پیشرفت‌های قابل توجه و بیشتر غافلگیر کننده کشورمان در زمینه های رزمی بویژه جنگ الکترونیک، تکنولوژی پهپادها و از همه مهمتر تسلط و کنترل کامل قلمرو هوا فضایی ایران توسط نیروهای مسلح کشورمان دارد.




:: برچسب‌ها: اسراییل , صهیونیست , جنگ , الکترونیک , جنگ الکترونیکی ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : مهدی استیری
تاریخ : یک شنبه 19 آذر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: